traningslagret

Boxning

Kategori: Allmänt

Boxning, kan det vara något?
Handbollslaget tränar styrketräning vägg i vägg med boxningsklubbens lokaler, vilket vi noterade för en knapp månad sen. Vi frågade om vi fick komma och köra ett prova på pass. "Självklart!" Tyckte de och där stod vi nu, en knapp månad senare och kollade in passet innan oss medan vi väntade på tur.
Det blev svettigt pass, som började med ett långt pass med hopprep och sen började skuggboxning. Vi fick extra hjälp med tekniken och sen blev det fullt ös i en timme. Jag med flera var helt drypande genomsvett.
Idag har jag lite ont i fötterna, Handbollskillen var lite trött i kroppen när han vaknade i morse. Men det stoppade inte honom från att köra två pass idag.
Ett gympass och ett beachhandbollspass.... 
 
 
 
Själv kom jag iväg på en löprunda. Underbart väder och Springtime börjar närma sig.
Inte riktigt i den form jag hade tänkt mig, men spelar ingen roll. 
Gör det mest för att det är kul och för själva grejen skull.
 
 
 
Jag samlar på sköna löpupplevelser, trevligt att ha samlade.
 
 
 
Imorgon blir det vilodag, det hinns inte med några pass helt enkelt, man ska inte förringa vilodagarna.
 
 
 
Bästa stunden är ändå när man nöjt pustar ut.
 
 
Ha en sköön kväll!
 
 
"Maj är almanackans fromma bedrägeri." -James Russell Lowell 
 
 
 
Matbloggstoppen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: