traningslagret

Fysikens lagar

Kategori: Allmänt

Jag är inte den som går fram till folk på gymmet och säger till dem att de gör fel, gör så här istället.
Tyvärr tycker jag att det är alldeles för många som tränar fel och ineffektivt.
 
Det är, tycker jag, upp till gymmet att hålla sina medlemmar uppdaterade hur de bör träna. 
Inte lätt att fånga alla "Nyårslöften".
Jag säger till om de gör saker som är en fara för dem själva eller så haffar jag någon PT och pekar med hela handen. 
 
Gubbarna som jag känner jagar jag på lite skämtsamt, för de gör det samma med mig.
 
Häromdagen så gav jag ett hett tips som jag brukar ge till de som så önskar.
"Hur tränar jag mest effektivt?"
 
 
 
 
 
Fysikens lagar, den viktigaste är att man måste tillföra en kraft för att accelera en massa (skivstång, hantel med mera) 
Öka trycket så vikten ökar i hastighet hela vägen.
Det krävs en motkraft för bromsa en rörelse av en massa. 
Håll emot ner.
 
 
 
 
Jag fick direkt mothugg. "F*n nu blev det jobbigt!"
 
Om du vill vara effektiv ska du jobba emot jordens gravitation och tröghetslagen, Newtons Första Lag:
"Varje kropp i ett inertialsystem förblir i sitt tillstånd av vila eller likformig och rätlinjig rörelse, om den inte påverkas av någon kraft."
 
 
Kör hårt.
Idag skulle jag vara styrketränings coach, men de andra grabbarna hade haft teknikträning på handbollsträningen. Så det blev Jag och Handbollskillen, så jag fick vara PT till honom, men vi hade mer tur än så.
En tyngdlyftaretränare var där, en kille som inte är så svår att övertala att hjälpa lite med tips och tricks.
Handbollskillen var genomsvettig efter typ en halvtimme. Han var väldigt nöjd efter drygt fyrtio minuter.
Tre övningar och tyngdvikten vid Frivändning.
 
 
Själv var jag på gymmet direkt efter jobb och körde ett tungt benpass, så tungt att det drog ut på tiden, så jag skippade vaderna, de är inget svag länk hos mig.
 
 
"They already feel mistreated. By calling them refugees, I think, makes them feel less American." -Mary Frances Berry
 
 
Imorgon blir det löpning direkt efter jobb, sen ska vi på bio hela familjen.
 
 
 
Ha en sköööön kväll!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Matbloggstoppen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: