traningslagret

Brutalt uppvaknande

Kategori: Allmänt

Idag 05:00 ringde väckarklockan.
Jag var helt elektrisk igår när jag skulle somna, har ju inte gått och lagt mig innan tolv och sovit till åtta, nio och ibland längre.
Plötsligt får man en käftsmäll.
Det gjorde ont i kroppen.
 
Inte mycket att kvida om, bara att försöka vara tyst som en indian, för att inte väcka Underbara Hustrun som hade minst en timme till kvar att sova.
 
Lyckades med konststycket även om det är verkligen kolmörkt i sovrummet, ingen vaknade.
 
Skånsk vinter, nio grader C
 
 
Jag har för vana att lägga fram allt innan jag går och lägger mig, frukosten klar och mellis samt lunchen klar.
Väskan laddad.
 
 
Denna veckan är projektet att få alla att komma in i rutiner igen, har man två tonårskillar så är det mycket; "Ska bara...." Ibland till fyra på morgonen. 
Idag började de båda skolan igen och den ena började med Studiedag och den andre med att komma hem efter skolan och vara "Jättetrött" Han gick rätt upp och la sig samt surade när vi tvingade ner honom på middagen.
 
Jag vet inte om det var rätt eller fel, idéerna är annars att man ska Undvika tupplurar, försöka ha stadiga tider när man går och lägger sig och när man går upp. Samt att sova mellan sju och tio timmar.
 
 
Så, som sagt var, målet med veckan är att skapa bra rutiner på sömnen! Önska mig lycka till!
 
 
 
"Tyranny is always better organized than freedom" -Charles Pierre Péguy
 
 
 
Idag blev det löpning direkt efter jobb och fika/mellis med grabbarna efter det. Skönt att de tar sig tid att snacka lite med mig. Jag tror de fortfarande gillar mig...
 
 
 
Ha en gooooood kväll!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: