traningslagret

I Kylan

Kategori: Allmänt

När temperaturen klättrar ner en bit under noll, den visade runt minus tre och enligt RealFeel kändes det som minus tretton. Så är det lätt att hålla sig för skratt.
Så ska man ut så gäller det att vara cool nog att klä sig varmt.
 
 
 
Planen att gå ner i vikt och hålla den är ganska simpel, dessutom är hälsovinsten ganska bra.
Tänk på att maten är till 80% beroende på vad du äter.
 
Så utgå från dig själv och dina egna forutsättningar. Det finns massor av bra sätt att träna, gå och springa är de enklaste och smidigaste. Det du tycker funkar för dig är det bästa.
 
Var realist, Rom byggdes inte på en dag, du gick inte upp dina extra kg på en dag. Sätt lagom mål, cirka ½kg i veckan är lagom. Då riskerar du inte att tappa muskelmassa.
Sätt upp delmål, fira dina segrar, det motiverar.
 
Ät klokt, tänk på vad du äter. Det handlar om att förbränna mer än du äter. Förbjud dig inte att äta eller dricka visa saker. Dra ner på dem, ha dem som morötter, i lagom mängd.
 
Ha kul när du tränar, skaffa en träningskompis som kan pusha dig, som du kan pusha.
Du kommer att få ont, du kommer att få träningsvärk, du kommer att ha ursäkter.
Men gör det enkelt och rakt för dig själv: "Just Do It!"
 
 
 
 
 
Själv passa jag på med att ta en enkel vilodag, med lite bastu och simpel spa efter jobb och sen en liten fixarrunda som blev till sand. Att bilar ska vara så komplicerade saker att man inte ens på macken kan få hjälp med att byta glödlampa och vindrutetorkare. De gick helt enkelt bet.
 
 
 
 
 
"Det viktiga är inte hur gammal man är, utan hur man är gammal." -Marie Dressler
 
 
Jag har fått på min lott att hålla lite i styrketräningen för Handbollskillens lag. Tyvärr är det så att jag inte kan vara med varannan gång. Jag jobbar.
Men det slog mig att jag har en hel del kompisar som tränar på olika gym och dylikt. Så jag har börjat så smått att nysta i om det finns någon som till en vettig peng kan lösa ett eller flera träningstillfälle för ett gäng väl motiverade handbollskillar födda 2000.
Slängt ut frågan till gymmet där jag tränar, Träningsakademin och Mayhem Workout. Se vad de och andra kan göra för oss.
 
 
 
Imorgon blir det ut och springa, då gäller det att klä sig bra.
 
 
Ha en skön kväll!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: