traningslagret

Utslagen

Kategori: Allmänt

Igår var det fullt ös, först på jobb, sen träning och sen hem och laga mat.
Det är då man inser hur mycket man behöver sin koffein.
 
Skippade min kaffepaus efter träningen efter som det blev för tätt inpå middagen och jag trodde inte att jag skulle behöva den så mycket.
 
Så när allt hade stillat sig satt jag och Underbara Frugan i soffan och softade. Då slog mig den stora tröttheten mig i skallen. Jag blev så in i H*lv** trött att jag bara la mig i soffan och grävde ner mig ibland filtar och kuddar.
 
Gott, men ack så osocial, lyckades ta mig upp till ytan igen så vi kunde se ett avsnitt "True Dectives"
Sen blev det att ramla i säng, strax efter klockan 21. 
 
Tur att Underbara Frugan just är Underbar, för hon tyckte att jag skulle gå och lägga mig, Handbollskillen var på match i Ystad, skulle komma hem sent. Rockgrabben var på replokalen och behövdes hämtas. Underbara Frugan fixade det, jag får säkert betala tillbaka på nåt sätt, Rain Check, som engelsmännen säger.
 
Kallt
 
På tal om sömn så ett tips att orka mer; drick dit vatten och sov dina timmar när det gör som mest nytta.
Mellan 22 och 06 som är de bästa timmarna om man går efter kroppens biologiska klocka.
 
 
Idag kom jag ut och kuta även om det inre rösten sa att jag skulle ligga under täcken i kylan och rusket.
Men det känns alltid bäst efteråt. Bara att inse att jag är inne i period av mindre lust att vara ute och springa. Det brukar vända så bara att fortsätta.
 
 
"Den engelska vintern slutar i juli och börjar igen i augusti." Lord Byron, jag kan bara hålla med honom med att den svenska vintern har starka likheter.
 
 
Men imorgon ska jag ta en vilodag. 
 
Ha en sköön kväll!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: