traningslagret

Motpolsenergitjuvar

Kategori: Allmänt

En del människor är din energitjuv, när man har träffat dem så känner man sig drännerad och tom av energi
Andra personer ger en energi och idéer, nya tankar som får kraften och tanken att flöda.
 
Jag försöker undvika mina tjuvar och att själv vara en
 
Vatten, vänner och vin
 
 
För någon tid sedan träffade jag mina "lumpar"-polare, killarna jag delade vått och torrt med på det småländska höglandet.
Eksjö, staden Gud glömde
Och djävulen inte ville ha....
 
Idag är vi runt femtio år och frågade oss var tiden tog vägen.
Dessa fyra män framförallt gav mig massor av ny energi att fortsätta framåt
 
Samt att jag fick ett golfkite på halsen, till UHs stora glädje.
Hon är övertygade om att vi ska börja spela golf
Jag däremot har satt som motprestation att hon ska ta en salsakurs med mig...
UH är av åsikten att hon är långt sämre dansare än jag är golfspelare.
Å andra sidan utsluter inte det ena det andra, man kan spela golf och dansa, inte samtidigt(?) 
 
 
Så ett ord på vägen, skippa dina energitjuvar. Ta tag i dina "lyckopiller"
 
Mina mål för hösten är många men lite teser: Kyss din partner ofta utan motkrav, för att öka era självkänsla.
 
"Att frukta kärlek är att frukta livet, och de som fruktar livet är redan döda till tre delar." -Bertrand Russell 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: