traningslagret

Förringa inget

Kategori: Allmänt

Jag ska inte förringa min egen viktnedgång och träning, äevn om den inte är i samma klass om Underbara Frugan. Så har jag ändå kurvan visat tecken på att gå neråt även om jag ibland är en dålig människa, en person med bristande karaktär när det gäller godsaker. Men kompenserar det med mer träning.
 
Nu är jag på gång och känner mig ganska stolt över att jag har tagit mig ut i kylan. Det var runt sju grader plus bara för ett tag sedan, nu är det nere på Minus sju grader. Men likaså är jag ute och springer. 
"Jag är duktig!" Är ni det också så tänk att ge er själva en klapp på axlen. 
Så om ingen annan gör det så ger jag dig det till dig som är duktig!
 
Rockgrabben är inte känd här hemma för att "palla" så mycket. Han är ungefär lika trött och slö som alla andra tonåringar. Men plötslig en dag händer det: "Kan jag börja träna på gym?" 
"Självklart!" var vårt svar. Han verkar dessutom seriös.
Nästa mening från honom: "Jag tänkte träna lite Thai-boxning ikväll."
Vilket han gjorde samt cyklade till och från träningen i kylan och i alla backar. Jag klappade honom mentalt på axlen och visade att jag var stolt över honom!
 
Gympagrabben är som sagt var inte Gympagrabb längre utan numera Handbollskillen, han verkar han funnit sig tillrätta i sin nya träning och trivs som fisken i vattnet. Har gett honom en mental klapp på axlen med och visat att jag är stolt över honom med. Dessutom är jag glad att han har slutat tjata över att gå på gym, jag tar hellre ut honom och springa.
 
Springa, Underbara Frugan springer minst lika ofta som jag och hon är grym! Har försöker peppa henne med. På samma sätt som mina goa grabbar.
 
Jag konstatera idag att jag har blivit svagare, styrka är färskvara och jag har tappat en del, jag måste skriva ner vikterna och ställa lägre krav på mig själv. Annars lär jag skada mig själv. Så tillbaka till skrivbordet och sänk. Gör om gör rätt!
 
Pratat med Pappa idag, det var både upp och ner, mest positivt tycker jag. Han lämnar huset och ger sig ut i kylan för att äta med resten av Goa Russinen. 
Han ville att prästen ska läsa upp mitt inlägg på begravningen. Klart han ska få det, om han, min mellersta syster och prästen tycker att det är bra och i rätt nivå råder det inget tvivel. 
 
 
 
Ha en skön kväll!
 
 
Minus åtta i parken, promenad efter knappt sex och en halv km löpning.
 
I morgonbitti blir det Power Yoga, undrar om jag ska fråga Rockgrabben om han ska med klockan Nio och femton?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: