traningslagret

Grusade drömmar

Kategori: Allmänt

"Arbete har en bitter rot och en söt frukt." Svensk ordspråk
 
Då var det dags att ro projektet i hamn, alla saker fanns på plats och solen sken. Ännu en dag att njuta av det vackra vädret och utomhusarbete.
Underbara Frugan hade lyckats blir smittade av det som Rockgrabben hade i onsdags och det Handbollskillen fått i torsdags.
Hon har fått en riktigt manlig förkylning, så hon var helt sänkt. Dessutom ringde jag Farfar, så vi hade lite kommunistiskt arbetsfördelning. En som jobbar, jag, och två som tittar på och har åsikter. Farfar har ont i ryggen men han jobbade på bra ändå, så jag hade bra hjälp av honom.
 
 
Först skulle det bestämmas hur brett det skulle bli, så vi skissade lite först. La ut stenarna och kollade.
 
 
Se om vi fick plats med krukor och hur det ser ut med lite krukor. Bara bestämma innan man börjar gräva.
 
 
Mätte, grävde, filade, grävde lite till och diskuterade fram och tillbaka, la ut fiberduk och sen la vi ut kantsten.
 
 
 
Och sist la vi ut den danska sjöstenen. Som sagt, underbart väder att roa sig i trädgården i.
 
 
 
Vi blev svetta och gooaaa, så det var rätt så fysiskt, men inte speciellt jobbigt.
 
 
 
Så nu är grovjobbet gjort, nu ska det bli finlir under hösten;
-se till att gräsmattan blir snygg runt om
-att gräset sätter sig ordentligt utanför stenarna.
-platta till runt om
-lite växter i krukor som passar både väderstrecket och plats.
 
 
 
 
 
Sen var det bara att softa runt i trädgården, snygga till och plocka undan och sen SOFTA. Vi chillade tills det var dags att sticka till kräftskivan. En lyckad kräftskiva som tur Underbara Frugan till slut bestämde sig att följa med på. Vi bestämde innan att om blev sämre så stack vi bums. 
 
Det blev mycket snack om 5:2 dieter, 5,3,1 Wendels och sex. Dieter och sex är den nya politiken? Är politik så tråkig och urvattnad att vi söker nya ämnen?
 
 
Som Malcolm Muggeridge sa; "Att ha sex på hjärnan är ett mycket otillfredsställande ställe att ha det."
Dessutom kollade jag nyhetsvärdetpå sex en lördagsnatt i natt vid två: "borde jag nakenblogga?" skrev jag på facebook.
Cirka tjugo kommentarer på kort tid samt en del 'Likes', så bara så ni vet det så skrev jag denna bloggen fullt påklädd.
 
 
Ha en skööön söndag!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: