traningslagret

Städa

Kategori: Allmänt

Dags att ta tag i saker.
Men först efter sportlovet....
 
Känner ni igen det?
Nu är det så!
 
Efter sportlovet är det dags att bli ett bättre jag. 
 
Kom in och hjälp mig och städa upp!
 
Planen som följer är saker som jag bestämt mig efter ha träffat två eminenta PT, en manlig och en kvinnlig.
 
Tanken är att köra styrketräning:
Två olika uppdelningar:
Första är på tre dagar delning
Rygg, baksida axlar, biceps
Bröst, axlar, triceps
Ben, vader, mage
 
Andra är uppdelat på två dagar
Överkropp, underkropp
med att man kör ibland kör superset med antagonister 
Som Bänkpress superset Skivstångsrodd
 
Tredagar delning är huvudspåret, med Wendels 5,3,1 som bas för successiv ökning av tyngder
Den veckan jag kör Fem repetioner på Wendel kör jag femton repetioner på resten, Tre veckan kör jag åtta repetioner och sista veckan som är max så kör jag rejält tungt på allt så tre till fem reps
 
Ska försöka gräva djupt i gömmorna av övningar och variera mig så mycket så möjligt.
Vara så mycket på bollar och stående, hantlar och skivstänger så möjligt
 
Fick några bra magövningar av den kvinnliga PTn, som gav shyst träningsvärk dagarna efter.
Hennes fråga var: "Vad är dit mål?"
"Se ut som Brad Pitt i 'Fight Club', kroppen I n t e blåmärkena!"
Så coreövningar blev det!
 
Någon som vill bolla lite sen?
 
Sen kommer vi till det roliga, bränna bort det överflödiga fettet.
Ska varken gör sprängmedel eller tvål av det, bara bränna bort det
 
Åttio procent av vikten består av vad man äter, så nu gäller det att tänka på vad man stoppar i sig.
Det ska vara gott nog för att vara värt sina kcal, inget onödiga kcal.
Samt cardio.
Lovade mig själv som nyårslöfte att gå på mer pass, speciellt danspass...
Bara att ta tag i det igen
Samt korta intervall och anabolic cardio, släppa runt på slädar, välta traktordäck och så vidare.
 
Tanken är enkel, ska försöka variera mig så mycket så möjligt.
Köra på med allt från yoga till styrkelyft, cross fit till Body jam.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Lycka till!

    Svar: Tack!
    Mannen i Mars

    2016-02-21 | 15:10:20

Kommentera inlägget här: