traningslagret

Starta Här! Att komma igång med träningen!

Kategori: Allmänt

Rabbla alla undanflykter du kan komma på, sen sätter du igång och träna!

Du har inte tid, saknar ork, det är för kallt/varmt/regnigt....Fått bakluft i framhjulet, inga kläder att träna i...

Om vi koncentrerar oss på en bra träning som löpning, alla kan göra det, det är billigt och det är öppet året runt/ dygnet runt.

Dina ursäkter må vara hur välgrundade som helst, men koncentrera dig istället på Dina skäl att vilja träna! Det ger motivation!

 

För träningsdagbok, www.funbeat.se är en bra digital variant för all träning. Se hur du gör framsteg!

 

Ta dig vidare, alla har dåliga träningsdagar, shit happens! Ta dig vidare! Se till framsteg, glöm bort dåliga dagar! Jag brukar bestämma mig för att tiden jag lägger på gymmet eller i löpspåret ska vara väl investerade!

 

Skaffa träningskompis!

Någon som du kan räkna med och som kan räkna med dig! Ni bör vara ungefär lika duktiga.

 

 

 

Lika bra att ta ursäkterna direkt:

"Jag kan inte springa för att jag är ur form, dras med övervikt och har aldrig sprungit föut!"

-Det har miljontals softisar och slösar sagt innan dig, men både de och du har fel!

Du KAN göra det! Alla kan göra det!

Det finns löpare av alla de sorter. Det är bara att börja och hålla sig till sitt program så kommer resultaten.

 

"Jag kan inte springa innan jag har träffat en läkare"

-Visst är det en bra idé att kolla dig om du inte varit hos farbror doktorn på ett tag, har medicinska problem, man över 40år  eller kvinna över 50år.

 

 

"Jag hinner inte / jag har inte tid"

-Tänk på vilken nytta du har av de tre till sex gånger i veckan som du tränar. Med fem 30 minuterspass i veckan reducerar du risken för kroniska sjukdomar som hjärtproblem, stroke, högt blodtryck, diabetes typ II, benskörhet, fetma, tarmcancer, Ångest, depresioner, impotens...m m

Du gör en grym hälsovinst! Dessutom ju mer du investerar ju mer får du tillbaka, med bra ränta.

 

 

"Jag har börjat förr, men lagt av igen"

-Vi förlorar så tillvida att ingen klarar av att följa sin planering till 100%. Inget fel med nystarter! Att missa ett eller annat träningspass är inte jordensundergång. Så sätt inte för höga mål, sätt dem på en nivå du orkar och har vilja. Tre gånger i början.

 

LYCKA TILL!

Igår & idag är det vilodag för mig

Kommentarer

  • Tompa säger:

    Jepp, its time to do something about it..

    2009-09-03 | 22:01:24

Kommentera inlägget här: