traningslagret

Stil och sömn

Kategori: Allmänt

Jag tycker inte att jag är speciellt intresserad av mode och stil

Men det finns visa saker som jag tycker är viktigt när klär mig: Det ska vara skönt och funktionellt! Jag förstår inte hur någon kan klä sig så man fryser, hur snyggt och stilfullt är det med nariga rosa händer på någon som gör åkerbrasa för att få upp värmen. Så det blir gärna varma goa munktröjor eller tjockatröjor, stora sköna jackor halsduk ordentligt knutna, mössan som värmer kroppens skorsten samt mysigt varma handskar. Det är coolt att vara lagom varm

Likadant är det när man tränar, jag vill ha sköna kläder när jag springer, kör gruppass eller styrketränar. Såsom i bra skor, a & o i löpning men även i gruppass, spinningskor må vara ett lyxproblem men jag tycker att de är guld värda. Sköna funktionsmaterial i tröjor, byxor och strumpor.

 

Så varför då inte ha en skön säng med härliga sängkläder; bra material som andas och håller en lagom varm.

 

Jag försöker hinna med att först tumla sängkläderna nästan torra och sen låta dem torka klart ute, ger en underbar fräschör som sitter i länge

 

Igår blev det en löprunda på 7km, i morgon blir det 9km. Sen ska jag tillbaka till mitt vanliga schema; Tempo, intervall och distans i given ordning.

Distansen ska upp till cirka 1,6 - 2 mil

 

Nu ska jag ut och roa mig i det fina vädret!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: