traningslagret

Gymrecensioner och softa på Helsingborgs Playa

Kategori: Allmänt

Jag och frugan tog en tur ner till Gröning för att kolla läget, egentligen skulle det varit en snabbpromenad, en Power Walk. Men jag har jag så mycket vekhet som lämnar kroppen; Träningsvärk.

 

Vi kollade in nya Kallis utifrån, ser väldig mysigt och schysst ut utifrån

Resturangen, Sillen & Makrillen som ligger i anslutning till Kallis. Dyrt men sägs ha hyfsat prisvärd mat, vi får testa det snart

 

Kollade in det nya minigolfbanan eller ska man säga äventyrsgolf? Ser klart spelbar ut! Yngsta sonen är rätt sugen på att spela där. Vidare hade de snyggat till runt om och fräschat till utomhusgymmet och basketplanen.

 

Softade mest runt och bara kollade, blir snart en runda för lite mer action, få spö i basket av grabbarna och bli ägd i bangolf av dem (tror faktiskt att jag har en chans ändå i golfen)

 

Jag får ibland frågan om vilket gym som är bäst i stan, verkligen en bra fråga. Jag har testat ett par stycken vid det här laget, jag har årskort på Träningsakademin, testat Friskvårdhuset i Ramlösa, Helsingborgs Träningsstudio och Filborna Arena. 

Är det någon som vill bjuda in mig så är jag öppen för förslag

 

Jag tycker att personalen på Träningsakademin är både kunnig och trevlig, det finns en hel del pass att välja mellan dagligen. Bra gymdel 

Friskvårdhuset är helt nybyggt, men inte ens fräscht, städerskan når inte ens upp till min ögonhöjd, personalen är närmast otrevlig, instruktören var duktig. Inte många pass att välja mellan. Mycket maskiner, ser ut som Star Treks gym.

Helsingborgs Träningsstudio, ett klassiskt gym från 80-talet. Är som det ska vara om man vill ha Pumping Iron och Golds Gym-känsla. 

Filborna Arena, här finns det resurser, det finns en uppsjö av pass, ett smörgåsbord av pass varje dag. Kunniga instruktörer, lite blasé men trevlig personal. Gymmet är Ok, men man saknar lite på de fria vikterna. Två 25meters bassänger och utomhus hinderbana

 

Idag hade jag tog jag som sagt var vilodag, imorgon blir distans löpning, fyrtio-fyrtiofem minuter

 

Tjoff tjoff, ha det gott! Rabarberpajen står färdig och luktar gott i köket

 

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: