traningslagret

Sexpack och beachhandboll

Kategori: Allmänt

Söndag och jag är lätt bakis efter ha druckit lite rött vin tillsammans med lite goda ostar, tycker inte att jag förtjänade det, men tydligen.

 

Yngsta sonen spelade Beachhandboll idag, det var en tidig historia, jag tog att städa hela huset istället för att följa med på morgon och förmiddagen

 

 

 

 

Regn och rusk är inte kul, trist, hade det varit fint väder hade det varit gott att stå nere på stranden och kolla på, ta sig ett dopp när det blev för varmt

 

 

Det var kul att se den matchen som jag såg!

 

 

Sexpack, här skulle det varit men bild på mitt sexpack, men det har jag gömt under lite skyddande hull.. Jag är för glad för god mat och fikor för att de ska var ett framträdande sexpack.

 

 

för att få ett synligt väl definerat sexpack så måste man först och främst ha musklerna

 

Som är de tvära magsmusklerna som man tränar genom till exempel Plankan, omvända armhävningar

 

De sneda magsmusklerna som kräver att man kör vridningar av olika slag, sidoplankan, sidoböjningar

 

Samt de själva sexpacket, de raka magmusklerna som kommer av situpsvarianter, de inte lika användbara som de andra två, överdrivet tränade av dem kan ge dålig hållning..

 

 

Hullet; ska man minska bukfettet måste man minska hela kroppens fettdepåer, man kan inte punktbränna! Så mindre kcal in än vad man gör av med. Att rasa i vikt är ingen god idé heller! Max ½kg i veckan, annars riskerar man att bränna muskler istället. Snabbast att dra ner in på kcal är att dra ner på VIT!



Socker, byt ut läsk, saft och juicer mot vatten under dagen. Byt ut vitt bröd mot grovare alternativ eller knäckebröd. Eller tänk om helt. Kex, digestive, kakor bör bytas ut mot nötter, frukt och bär. Lunch och middag, använd dig av tallriksmodellen; en tredjedel proteiner en tredjedel fiberrika kolhydrater och en halva grönsaker

Mättande grönsaker är bättre, morötter, tomater, böner m m, än sallad.

 

 

 

Lycka till och börja i tid samt planera väl!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: