traningslagret

Tokfredag

Kategori: Allmänt

Äntligen fredag!

Eller? Önskar man livet av sig? Lev varje dag som den vore den sista

 

Jag har två underbara söner, ack så förvirrade ibland; men det har de nog fått efter mig, en fru som är grym! Min mamma var på sin tiden en bullmamma, men min fru är steget grymmare, hon ser till att det finns nybakat hemma för det mesta.

Surdegsbröd, tekakor, skånska birkabullar (med mandelmassa i), kanelbullar, chokladkakor.....

 

Jag har hållit mig ifrån onyttighterna denna veckan. Men har fastnat i vikt ändå. Ska prova dra ner på nyttiga nötter, de är nyttiga men fulla av energi

 

Rodenderbusken utanför köksfönstret i våras


Grönsaker och frukt är viktiga saker att äta: De stärker kroppen mot sjukdomar, t ex mot cancer, hjärt- och hjärtsjukdomar samt Alzheimers sjukdom. 

Frukt och grönsaker innehåller Fytosubstanser, som i de olika vegetabilerna har olika egenskaper för färg, doft och smak.

För oss som äter dem är det lite som ett bekämpningsmedel och höjer kroppens beredskap mot olika sjukdomar allmänt, men framför allt mot tidigare nämnda.

 

Dagen dos av träning ska bli löpning i kväll; trettio minuters distans, jag är på vecka tre enligt mitt program.

Gårdagens pass gav en lätt molande träningsvärk i hela överkroppen

Dessutom är jag grymt sugen på nåt riktigt DJ***VLA chokladigt! Kladdkaka, choclatefuzzekaka....

 

HELG! Ha det gott! Ut ur komfortzonen!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: