traningslagret

Girighet

Kategori: Allmänt

En av de sju dödssynderna
Jag skulle kunna skriva ett låååångt inlägg om just vår tids inneboende Girighet!
 
Men jag bestämmer mig för att ta en del och återkomma till det fler gånger istället:
 
När jag växte upp och vi fick exotisk mat som pizza och kinamat, så var pizzorna inte större än en vanlig tallrik och vi blev mätta
Idag är pizzorna överstora att de knappt får plats på en så kalla pizzatallrik, ett överstort tårtfat egentligen. Inte F*n är vi nöjda ändå..
 
Vi betalar mindre för dessa jättepizzor än vi betalade för de små pizzorna, varför? För att kvaliten på råvarorna har radikalt sjunkit!
 
Sluta vara girig
Betala för kvalitet
Köp mat som kostar vad den borde kosta, som till exempel Fair Trade, Ekologiskt odlad mat. 
 
Mat med kvalitet kostar, du är värd bra mat, du är värd kvalitet. Ät inte skit, ät mat som du mår bra av, mindre mer normala portioner.
 
Själv har jag bestämt mig, återigen för att bara äta dyrt kvalitetsgodis och kakor, allra helst hembakat
 
Idag blev det en lite längre promenad och en skön långfrukost
 
Så länge, njut och lev för stunden
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: