traningslagret

Platå

Kategori: Allmänt

Inte nog med att jag nåde en platå, jag gick upp med!
Men så är det när man fuskar, det slår tillbaka som ett nackslag. Var på en liten grillfest i lördags, blev lite väl mycket av det goda, inte vinet för det höll jag till ett minimum.
 
Men efter ha fått några tips från en emenent PT som jag diskuterar med och som ger mig bra tips på Funbeat, så kom vi fram till att min tallriksmodell borde innehålla mer proteiner för att öka förbränningen. Tack A-C B! Så nu är jag på gång ner igen. Funbeat är fullt med kompetenta träningsintresserade personer som tipsar och ger råd samt delar med sig av sina kunskaper.



Självporträtt blir alltid lika roliga
 
Fick tillslut provat min neoprendräkt, min kortärm och bens våtdräkt. Hade läst på lite angående havssimning, men inte tillräckligt! Man bör ha en badmössa. Tror att det är därför jag blev lite förkyld på helgen. Ibland kastar man sig handlöst ut på nya grejor. Så hemma halva veckan, utan träning för en idiotdetalj; badmössa.
 
 
Jag fick både sprungit min 8x2 minuters intervaller och badat i hamnen, inte direkt i hamnbassängen utan i containers uppställda som konstverk, tänkta att bada i.
 
Idag och igår blir det vila för att hämta mig igen. Genomgick en nitisk läkarundersökning av en nybliven läkare, brukar ta cirka fem minuter att få sin diagnos, hon höll på i tjugofem minuter, kolla puls, EKG, balans allt möjligt. Konstatera att min vilopuls var väldigt låg, knappt sextio. Min hjärtfrekvens långsam, blodtrycket lågt (som vanligt). Hjärtat funkade utmärkt(?) Jag fick aldrig riktigt klart för mig vad hon letade efter.
 
Har läst ut två schysta böcker om löpning jag kan rekomdera; “Heja, heja” – Martina Haag
Lättläst lite trams om hur Martina Haag går från soffliggare till maraton 
 
Den bok som mest har bitit mig och gett mig mest är; Christopher McDougall: ”Born to run. Jakten på löpningens själ
 
Ha det gott och krya på mig!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: