traningslagret

Mera ben

Kategori: Allmänt

Simma är inte det bästa sättet att träna ben, men det är grymt effektivt att träna hela kroppen, 
jag föredrar i för sig lite större och djupare bassänger samt att det inte finns Guldfiskar i den.
 
 
 
 
Hur jag kom fram till att jag vill kombinera benträning med löpning är som följer:
 
Ben:
Tunga knäböjningar (Wendler's 5/3/1 program) (för styrkan i benen och kroppen, knäböjningar är en grym övning)
Marklyft raka ben sumo-stil 3x8 (bra för baksidan av låren och tränar mycket av resten av kroppen)
 
Benspark - Bencurl superset 3x8 (för att jag saknar de där snygga synliga musklerna vid knäna och för att bygga uthållighet i hela låret)
 
Utfall med vikt 3x8 (snygga till rumpan, grym övning för ben, rumpa och balansen)
 
Vader 
Stående vadpress 3x20 (för uthålligheten i vaderna)
Sittande vadpress 3x10 (för explosivitet, kunna öka i kurvor och backar när jag springer)
 
Benträning om det görs på minsta rätt sätt en bra träning för att bygga muskler i hela kroppen samt att om man gör det det fullt ut ger en bra konditionsträning.
 
Det finns en hel del övningar som är grymma, marklyft och knäböjningar är de två värsta.
 
 
Nu ska jag strax iväg och styrketräna, rygg, baksida axlar, biceps, underarmar står på tur.
 
"In every battle there comes a time when both sides consider themselves beaten, then he who continues the attack wins." -General Ulysses S. Grant
Gäller även träning, ge inte upp förrän du har vunnit
 
 
 
Ha en underbar dag!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: