traningslagret

Vadå Dyster?

Kategori: Allmänt

Tidningen MAD och Svenska MAD har sin maskot, Alfred E. Neuman som ofta förekommer  tillsammans med sin berömda slogan: "Vadå - jag dyster?" (What, me worry?).
En kul sak är att det engelska utalat av Alfred E. Neuman blir Alfred inhuman ("Alfred omänsklig").
 
Jag försöker att omvärdera mitt liv med ojämna mellanrum, att se till att jag inte stannar upp och växer fast.
Tänker ibland utifrån om jag var i mina söner ålder och situation.
 
Jag är inte dyster inför framtiden, den kommer att inträffa, jag vill bara att jag ska ha det så bra som det går.
Försökte presentera en bra motivitation för min femtionåriga son; Rockgrabben, för ett tag sedan.
Han är smart, klipskt och sköter sig. Men han skulle kunna, med enkla medel ha bättre betyg än han har.
Kunskap och tänkande är kondition för hjärnan, när jag har pluggat så har mina tankar varit snabbare och smartare.
Så om han ökade lite i taget, som att börja styrketräna hjärnan, lägg på lite tyngd varje gång du pluggar.
Eller som löpning, förläng tiden varje gång.
 
Låt kunskapen bli rolig, den träning som blir av är den bästa.
 
Så nu ska det bli lite ändring i mitt liv, jag måste ta mig tillbaka och börja läsa mer.
Plugga lite, privat, jag har en massa bra faktaböcker om träning och kost liggande.
Jag har dessutom en massa bra skönlittratur liggande.
 
 
Om opera är en form av underhållning, så är att falla av ett tak en form av transportmedel
 
 
Min favorithandbollskusin hörde av sig igår efter ha sett mitt försök att tejpa foten.
Han tyckte att det såg bra ut, men att jag hade bara gjort halva jobbet klart.
Så han tyckte att jag skulle slå honom en signal om jag behövde råd, tips och hjälp. 
Ringde honom bums. Så via telefon fick vi ihop detta vackra packet. Funkade kanon hela kvällen!
 
Du kan vara på rätt spår och ändå bli träffad av tåget
 
 

Men när min fru gav sig in i letandet efter neoprenstödet så dök det upp, jag vet var saker är, hon hittar saker som borde ligga på sin plats.
Ska jag utföra ett brott någongång ska jag be henne titta på min Professor James Moriarty liknande plan innan jag skrider till verket.
 
 
Färgrik högersida
 
 

Nu är det helg, tyvärr blev det inget personligt möte med min kompis som läser till kost coach, vi får lösa det via telefon. Tyvärr, jag föredrar personliga möten.
 
Ha det gott! Freeeeeeedaaaaaaag hela dagen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: