traningslagret

Äntligen

Kategori: Allmänt

Äntligen fick jag tummen ur vagnen... (jag vet att det inte är rätt! Men jag tycker att det låter roligare så.)
Fick köpt ett par nya löparskor.
 
 
"Pappa, de matchar dina löparkläder." Tyckte den trettonåriga sonen, Handbollskillen, ve och fasa, han har rätt. Nu får jag se till att matcha min löpning med mina kläder med. Även om setet om shorts och tröja är drygt två år gammalt. Mindre flitigt använt.
Mer flitigt använda var de gamla skorna
 
De nya skorna står och kyler ner sig efter första passet...
 

De gamla skorna har varit med om att träna inför genomfört tre Springtime och två Göteborgsvarv, använt dem i ur och skur.
 
De kommer att sluta sina dagar på en grekisk ö, för jag tar med dem dit för att träna i dem där och sedan lämna kvar dem där...
 
Med de nya gick dagens löpning som en dans, tja det gick lite bättre än vanligt, de är sköna och mer dämpade än mina väl insprungna.
 
 
På tal om att lämna in så ska jag skriva lite mer på mina noveller, som har legat på is hur länge som helst. Så frekvensen på bloggen kommer att dras ner.
 
Ha en skön dag!

Kommentarer

  • tony säger:

    hej din gamle sjöbuse,...
    kul att läsa om dina vedermödor. Tumregel för löpskor. 70-90 mils löpning , eller max två år. sen gör dom mer skada än nytta...som löpskor.

    Svar: haha... då var det verkligen på tiden att jag byte!
    hur går det själv?
    Ronny försökte få till ett reunion
    Mannen i Mars

    2013-06-05 | 15:50:12
  • tony säger:

    hej hej..träningen liggger mera på medelålderstempo numera..men , gör fortfarande springtime runt 45..lagt ned triathlon och lämnat över stafettpinnen till min systerdotter , som fått min tävlingshoj. ett annat medelådersnoja (enl.min sambo) är att jag håller på o ta MC kort..haha..Jobbmässigt annars bra. prod.tekniskt ansvarig.Kör en hel del projekt och det fungerar bra. hade verkligen varit kul med en reunion. Im in. Kommer att representera vårt företag på landskrona karnevalen. Titta gärna förbi

    Svar: vi är medelålders... man ska inte ta livet av sig i förtid... sub 45 är bra på 10km, speciellt på en bana som Springtime!MC-kort är medelåldersnoja! ;-) Lycka till!
    Kul kul!

    Kontakta Ronny om reunion! han har försökt att nå oss alla! jag har kontakt med honom vi FB

    det låter nice, ska se till att komma förbi!
    Mannen i Mars

    2013-06-07 | 07:11:07

Kommentera inlägget här: