traningslagret

Acme

Kategori: Allmänt

Blev gymmet idag. Direkt efter jobbet. Kändes bra.
Får frågan ibland varför jag tränar, mina mål, vad som driver mig.
Jag säger som den australiensiske komikern Tim Minchin sa i sitt tal till en avgångsklass vid The University of Western Australia som har blivit både omtalat och hyllat världen över:
 
"Ta hand om din kropp. Vi kommer leva längre än tidigare generationer och om du inte vill sitta och deppa på ålderns höst kommer du behöva en fungerande kropp. Spela någon form sport, om det så är fotboll, yoga, lyfta skrot eller löpning spelar ingen roll. Det finns en tydlig koppling mellan humör och träning."
 
 
Acme bilbomb
 
Jag tränar för att vara snygg naken :-D
För att vara stark och smidig men framförallt att hålla mig frisk och pigg.
 
 
Höst eller vinter?
 
 
Jag tycker att det är skönt att springa, meditativt. Men att träna till en maraton tror jag inte att jag kommer att göra på länge. 10 km är lagom.
 
 
När det gäller mitt nya matprojekt eller ska man kalla diet? Så funkar det bra, jag har dragit ner på mängden sås och tillbehör.
Idag var det starka korvar med hemmagjord potatismos. Minimalt med kladd till lunch och frukost.
Försöker känna och hitta smakerna. Bra råvaror har alltid varit vår tanke när det gäller mat.
 
 
 
"En person avslöjar aldrig så tydligt sin karaktär som när han beskriver en annans." -Jean Paul Richter
 
 
I morgon blir det ut och kuta med Underbara Frugan, hoppas på skönt höstväder.
 
"Acme, äv. ACME, är ett fiktivt varumärke som används i amerikanska media. Acme existerar inte i verkligheten utan används ofta för att kunna fylla ut behovet av ett firmanamn utan att göra reklam för ett existerande företag. I vissa komedier har det skämtats om bruket av detta namn. På grund av den gratisreklam som förekomsten av namnet ger har flera företag tagit namnet Acme.

Ursprungligen kommer namnet från de tecknade filmerna om Gråben & Hjulben där Gråbens dynamit, fällor eller andra produkter kommer just från Acme. ACME sägs vara en förkortning av A Company that Makes/Manufactures Everything, men det är sannolikt en efterkonstruktion. Troligen kommer istället namnet från grekiskans acme som betyder det som är toppen eller det som är bäst." -Wikipedia
 
Ha en skön kväll!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: