traningslagret

Chia-chokladpudding

Kategori: Allmänt

"Den smakar nyttig..." Var Underbara Hustruns dom.
Men den är definitivt mycket godare än vad jag trodde när jag rörde ihop den.
 
 
Inget vi skulle bjuda någon på, om det inte vore så att de var väldigt noga med sin kost.
 
Desserter är ett svårt kapitel. 
 
 
 
Så håll till godo, fick den av min favorit PT för ett tag sedan.
Den är god, den är nyttig och den är lätt att svänga ihopa:
 
Chia-chokladpudding
1 burk kokosmjölk
4msk chiafrön
2msk kakao
1tsk honung
Blanda ihop och ställ in i kylen tills puddingen stelnat
Servera med banan och kokosflingor.
Måtten är cirka mått då jag blandar på känn så smaka och lägg till eller dra ifrån honung och kakao
 
 
 
 
Det närmar sig Springtime i Helsingborg! Den tionde maj är det dags, jag känner att jag har missat min formtopp. Bara att starta om, hinner med det.
 
 
"Det är synd att erfarenheten kommer först vid den ålder då krafterna sinar!" -Eugène Delacroix
 
Ha en skööön helg!
 
 
Matbloggstoppen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: