traningslagret

Havregrynsgröt de luxe

Kategori: Allmänt

Underbara Frugan var inte helt överlycklig över gårdagens inlägg, fick ta bort länken från facebook.
En läsare tyckte: "Leave no muscle behind!"
Samt att han som det var skrivit till, som tack för en ledig dag, tyckte att det var väl inget svårt.
Som all träning, den bästa träningen är den som blir av.
 
Eftersom jag propagerar för bra frukost till alla så tänkte jag komma med recept på min egen Havregrynsgröt de Luxe.
När jag jobbar tidiga morgnar så går jag upp klockan 05:00, då gäller det att allt är på bana eftersom jag är helt radarstyrd.
 
Recept på Havregrynsgröt De Luxe:
 
1 dl havregryn eller grova havregryn
2 dl vatten
1 msk frysta hallon
1 msk frysta blåbär
3 msk naturell yoghurt
1 msk krossade linfrö
1 msk hela linfrö
1 msk solroskärnor
1 msk russin
En lätt stril med honung, cirka 1 tsk
 
 
Fina grejor
 
 
Lite rent är aldrig fel
 
 
 
Kör havregryn och vatten i micron i två minuter och rör runt.
 
 
 
Häll på de frysta bären och rör runt igen.
 
 
Fint med färg, lika med mycket antioxidanter
 
 
Häll på yoghurten
 
 
 
Strö på linfröna
 
 
 
Toppa med russin.
 
 
 
 
 
Snygga till med lite flytande honung, gott, nyttigt och ger energi till att börja dagen.
 
 
Jag dricker hemmapressad apelsinjuice samt blötlagda chiafrö och psyllium.
 
 
 
 
 
 
 
 
"Ensamheten skulle inte vara så illa om man bara hade någon att dela den med." -Ziggy
 
 
Idag blev det blev det gymmet direkt efter jobb, skönt.
 
 
Ha en sköön kväll!
 
 
 
 
 
 
 
Matbloggstoppen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: