traningslagret

Måndagsträning

Kategori: Allmänt

Måndag hela veckan?
Det har varit en dag som alla andra, bara att jag var lite extra trött i morse och sängen tyckte att jag skulle stanna "bara en liten stund till". Jag vågar vägra snooze. Klockan fem på morgon antar jag att det är en viss risk att klockan plötsligt blir tokmycket.
 
Igår skojade man inte bort det gråa vädret, idag jobbar man när solen äntligen hittade fram mellan molnen.
 
På handbollsfysen idag ska vi roa oss med de klassiska övningarna:
 
Uppvärmning:
Knäböjning med stång över huvudet 3x10 (Tyngdlyftarknäböjningar)
Frivändning 3x8
Knäböjning stång fram 3x8
Marklyft 3x8
Fri träning eller alternativ nedan.
 
Sen efter det går vi in och kör ett frivilligt pass boxning med Helsingborgs Boxningsklubb, det är en öppen nybörjarträning.
Jag följer med som vuxen, men är inte ledare eller coach. 
 
Ses där eller var fyrkantig.
 
 
 
Inte ens några hundägare träffade jag och Underbara Hustrun på...
Då vet man att man är ute i ohärligt väder.
 
Hade Underbara Frugan synat min bluff igår hade jag stannat inne, tagit något danspass på gymmet eller så.
Men ska man verka tuff så får man löpa hela linan ut.
Så jag nämner Aldrig att jag har låg motivation.
Ett het Tips; en träningskompis är Guld Värd!
 
 
 
Ha en skön kväll, jag vet vad jag har framför mig!
 
Måste matcha tuffingarna som spelade en härlig handboll igår, roligt, spännade och lärorikt varje match!
Tack för det!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: