traningslagret

Göra Underbara Frugan glad

Kategori: Allmänt

Äntligen fick jag tid att baka/ rosta en ny omgång av min favoritmusli.
Man kan toppa den med ingefära, chili med mera. Jag gillar att ha kakao in den så tänk choklad och vad som passar med det.
 
 
Krispig
 
 
Nu när vi har fått tonåringarna gladare, piggare och mer motiverade så får vi göra det samma med oss själva.
 
Saker man kan göra för att lätta vardagen.
Ta en semesterdag mitt i veckan, en kravfri dag. Softa, shoppa, ta bilen för en utflykt.
 
Måndagsglamour; istället för att klä ner sig och softa i soffan på en "måndag" så är det dags att klä upp sig och fixa en snygg middag med levande ljus.
 
Detaljerna; fånga din partners hand, ge en kram, ta en kvällspromenad. Fånga ögonblicket, det är nu man lever.
 
Gå på något, en vinprovning, chokladprovning, bio.... Just Do It.
 
Bryt mönster, Överarraska. 
 
Ha kul och skratta, skrattet är underskattat som medicin för själen.
 
 
 
Det är mitt nya projekt som ska samtidigt som Sömnprojektet.
 
 
"As the band got more successful, it was increasingly difficult to get people to take a risk with something that might jeopardize their livelihood. [On Genesis]" -Peter Gabriel
 
 
 
Idag blev det en löprunda, tungt i dubbel bemärkelse, vågen ljuger inte. Men frukosten var grymt god efteråt
Imorgon blir det gymmet.
 
Ha en sköööön dag!
 
 
 
Matbloggstoppen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: