traningslagret

Träning för handbollskillarna

Kategori: Allmänt

Som jag har sagt tidigare kan jag ställa upp med att vara tränare på styrketräningen de flesta jämna veckor, när jag jobbar förmiddagar.
 
De andra måndagarna får grabbarna köra själva. Det borde finns minst en vuxen som tittar till dem. Det krävs inte någon större kunskaper i styrketräning för att titta till dem.
 
Jag har två nya övningar som jag vill att killarna kollar upp:
 
Burpees, en övning jag kommer att lägga till samt Kettlebell Swings som också kommer att läggas till inom sinom tid.
 
 
Virrvarr
 
 
Själv tog jag en plågsam runda innan frukost, man ska inte kuta på helt tom mage. Så jag tar och fyller på med vatten och en banan innan jag drar iväg.
Frukosten smakar aldrig så gott som efter en löprunda. 
 
"Ett ideal är en fyr, inte en hamn." -Axel von Ambesser
 
 
 
 
 
 
 
 
Matbloggstoppen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: