traningslagret

Blottare eller Nudist?

Kategori: Allmänt

"Behöver man kalsonger under träningsbyxor?"
Var frågan i senaste numret av Aktiv Träning.
Svaret är enligt tidningen att om du känner dig naken ska du ha något under.
 
Har han något under? Ironman for Dummies
 
 
Jag har tyvärr sett för många håriga bollar och snippor för att hålla med, så mitt svar är: Ha nåt under!
 
Eller som en kvinnlig kompis och bloggare skrev:
"...Akt två av nyårsdagens freakshow stod en oerhört generös man för. Jag trodde i min enfald att blottning var en utdöende konstform, något man mest hörde talas om på mellanstadiet, men idag blev jag helt klart varse om att så inte är fallet. Uppenbarligen finns det män som inte kan låta tillfället gå dem förbi och plockar skamlöst ut den till allmän beskådan medan den aktuella stretchpositionen gör det hela än mer absurt än vad det hade behövt vara. 
Eftersom att jag ogärna räknade mig som åskådare till detta styrde jag med bestämda steg bort, bort, bort ifrån karln och installerade mig istället i ett hörn av lokalen som var garanterat blottarfritt."
 
 
Om vi tar det rent estetiska så är det självklart att man inte vill se någon annans genitaler utan att man är överens om det.
För det andra så tvättar de flesta sina underkläder i 60 grd C för att döda tarmbakterier och annan otrevligt.
Samt att alla träningskläder bör enligt tvättinstruktioner tvättas i 40 grd C, den ekvaktionen håller inte.
 
 
Klä på dig!
 
 
Så på med bra underkläder och kuta, gymma, yoga eller vad du nu gillar. 
Om du nu är som jag, nudist, lite så där så finns det ställe där man trivs tillsammans.
Personligen tycker jag att nudist och naturism är ett ganska otvunget sätt att umgås med andra likar.
Ingen ser på dina kläder vilket jobb du har eller vilken utbildning du har. Du är den du är.
 
 
Idag blev det inget gym, det fanns för mycket annat kul att göra.Var ute på en lång promenad med Underbara Frugan när vi blev överraskade av regnet.
Å andra sidan hade vi varit på snabbvisit hos några vänner och blev bjudna på nybakade kanelsnäckor, ångande varma och ljuvligt doftande direkt från ugnen.
Men alla våra kläder fick hängas på tork, knappt någon känsel på låren....
 
 
 
 
 
 
 
"En psykiater är en person som tar hutlöst betalt för att fråga dig en massa saker som din fru frågar alldeles gratis." -Joey Adams
 
 
 
Imorgon är det dags för allvaret igen. Jobb, skola och träningar. Löpning för mig, Handbollskillen har inte riktigt fått reda på vad som gäller än.
 
 
Ha en skön kväll, nu är helgerna över, Inga Fler Undanflykter!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: