traningslagret

Orka mera

Kategori: Allmänt

Idag var det grått, jag övertygar mig själv att det är gott att mysa runt med mycket kläder. Rejält klädd.
Men jag är inte lika övertygad mot mig själv när klockan ringer klockan 05:00 och det är kallt och ruggigt ute.
Samt att Underbara Frugan snusar så gott i värmen när hon burrar sig när mig innan jag ska iväg.
Stannar någon minut för att sen plåga sig upp. 
 
Våra sängar är himmelsrikssköna och Underbara Frugan är om möjligt ännu svårare att lämna på kalla morgonkvisten.
 
 
 
Efter jobb var det dags igen att möta sina demoner när det blåste och börjat småsnö. 
Bara att hitta lite värmare kläder än sist jag var ute sprang. Sen vara det bara att bestämma sig för att vinsten av en stund i kylan är större än förlusten av inte sticka ut och träna.
 
Så orkar du mer:
 
Sov dina timmar mellan 22 och 06, själv har jag gått så långt att jag loggar min sömn i timmar och kvalitet
Drick dit vatten, kroppen behöver sin vätska. Drick inte förmycket, kissar du oftare än var annan eller var tredje timme så hinkar du för mycket och kissar ut viktiga mineraler och vitaminer.
 
Vardagsmotionen är viktig, ta dig en eller flera promenader. Se utomhusljuset minst tjugo minuter per dag. Även om det är grått och tråkigt.
Jag och Underbara Frugan försöker ta en mindre promenad tillsammans varje dag, varannan vecka blir det svårt.
Man löser många problem när man promenerar.
 
Ät snabb mat inte snabbmat.
Planera maten i början på veckan, se till att du får matlådor över till jobb och kanske till någon dag efter genom att frysa in. En vettig middag tar inte mer än tjugo minuter att laga!
 
Skippa alla dieter, du kommer inte att kunna hålla dem resten av livet.
Vem F*N vill leva på pulver resten av livet, som troligvis blir kortare på grund av att pulvermat höjer risken för cancer.
Eller 5:2 dieten, vem vill svälta sig resten av sitt liv två dagar i veckan?
 
Ta en sak i taget, börja röra på dig eller börja äta bättre, omkullkasta inte allt på en och samma gång.
En sak i taget!
 
 
 
" I'm a pessimist because of intelligence, but an optimist because of will" -Antonio Gramsci 
Motsägelse..
 
 
 
Idag blev det som sagt var och kutade idag, imorgon blir det gymmet direkt efter jobb.
 
 
Sitter och skriver på min önskelista till min födelsedag. 
Har faktisk hittat en del kul saker, som kan passa allas plånbok.
 
Ha det gott!
 
 
Matbloggstoppen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: