traningslagret

Soffliggare

Kategori: Allmänt

Det är inte lätt att bryt ovanor.
Hittade den trötta sonen i sovande i soffan i morse när jag gick upp 05:00.
Han var trött, men kunde inte sova ändå, då går han ner och lägger sig i soffan istället.
Ett sätt att göra, man ska inte lägga kvar i sängen om man inte kan sova. Ligga och snurra i timmar är ingen bra idé.
 
För egen del så sov jag gott, även om jag med har brutit sönder mina vanor under jul- och nyårshelgen.
Men för mig är lättare eftersom jag har vanor att falla tillbaka på, men framförallt tror jag att det beror mycket på att jag vet av mina erfarenheter hur jag ska bryta ovanor.
 
Mardröm?
 
Vi snackar en del på jobb om våra tonåriga barn, om relationer och hur det är att vara förälder. 
Alla säger det samma om det här med skärmrelaterade upplevelser.
Tonåringarna har väldigt svårt att slita sig.
Kolla mobiltelefonen stup i kvarten, jag är rätt bra på det själv.
Fastna på sociala medier, spel och annat på internet; "Ska bara.." Jag känner igen det från mig själv med.
 
 
Inredningstips?
 
 
Så jag och Underbara Frugan gör allt i vår makt för att hjälper våra söner att hitta en lagom nivå på det binära livet, sömnen och skola.
 
Det finns de fyra viktiga sakerna här i livet för att göra en helg och skapa balansen.
Sömn/vila
Träning /rörelse
Kunskap 
Mat och kost.
 
Funkar de fyra har man en bra plattform att stå på.
 
 
 
På tal om datorer och liv:
"I think computer viruses should count as life. I think it says something about human nature that the only form of life we have created so far is purely destructive. We've created life in our own image." -Stephen Hawking
 
 
 
Träning: Idag blev det gymmet direkt efter jobb, ett gott på pass med mycket mjölksyra samt en del att titta på bland alla Nyårslöften.... Se hur länge de stannar
 
 
Ha en skön kväll!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: