traningslagret

Mörda mördare

Kategori: Allmänt

Är det inte fullständigt hetta så regnar det som i tropikerna.
I för sig springer jag hellre i ett ljumt sommarregn än flyter bort totalt i hettan.
Skönare att bli blöt av regn och svett, kylas ner under tiden som man springer än att längta efter ett svalt bad hela vägen man springer.
 
Ett tips förresten när man springer i hettan, använd bomullströja, den behåller fukten och kyler ner en på så sätt.
 
Dagen andra tips är; spring inte i sicksack för att döda mördarsniglar, nu när det regnade så verkligen krylade det av dem, så jag hade liiiite svårt att låta bli att sikta på dem. Vilket gjorde att jag tappade flytet och tempot ett antal gånger. Läskigt men kul sysselsättning medan man springer.
 
Men jag kom iväg, hade en manande röst i huvudet och en imaginär bild på någon som strax framför mig.
 
 
 
Näsvis?
 
 
För någon vecka sedan var vi på Glyptoteket i Köpenhamn, det regnade som i tropikerna även då.
Vi kollade ett några timmar på uråldriga stenfigurer och statyer.
Efter ett tag blir det helt enkelt för mycket av det goda.
 
 
Ett näslöst porträtt
 
Efter att ha besökt museumet så drog vi in till Köpenhamns centrum för att shoppa loss, "Shop till you drop" var vårt motto.
Men det vi mest konstatera var att nästa gång tar vi bilen till Köpenhamn, det som i vanliga fall tar en dryg timme med buss, båt och tåg tog drygt tre timmar. Detta enkel resa, vi kunde åkt till Stockholm på den tiden...
 
 
 
Nån staty blir det aldrig av mig
 
 
Min Handbollskille har fått byta smeknamn, han har blivit seriöst muskulös, så jag döper om honom till Biff Mannen.
Samtidigt som Rockgrabben har blivit mer seriös musiker, så jag döper om honom till Musikern.
 
Två söner så olika. Men ändå lika Älskade.
 
 
 
"Tärningen är kastad. (Iacta alea est)"-Julius Caesar
 
 
 
Imorgon är det måndag, gymmet står på programmet.
 
HA en skööön söndag!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: