traningslagret

Äta rätt mängd

Kategori: Allmänt

Även jag kan fall för frestelsen att frossa, en av de sju dödssynderna, även kallade huvudsynderna eller kardinalsynderna, är begrepp inom katolicismen.
Det blev för mycket choklad i helgen. 
 
 
Det var vackert väder när jag sprang igår
 
 
Att hitta rätt mängd storlek på portionerna är inte lätt, jag har tagit för vana att låta Underbara Frugan göra mina matlåder. Hennes portioner, sen fyller jag på med sallad och grönt. Blir alltid mätt och håller mig lagom mätt resten av dagen.
 
 
 
 
 
Jag är av övertygelsen att jag lätt äter för mycket, frossar gärna. Måste stoppa mig själv och sätta gränser.
Lagom stora portioner. Slow eat.
 
 
 
Latte-morsor är ivägen! 
 
 
Men framförallt så måste jag ta tillbaka mitt njutande av maten, har länge försökt att stanna av under tiden jag äter.
Att känna smaken i varje tugga, jag lovar dig att det blir jobbigt.
Därför ska man glömma det invanda mönstret man har från dagis och skolan, det man har fört med sig till jobbet. Att slänga i sig mat och inte känna smak, textur med mera.
 
 
 
 
 
Äter man lugnt så äter man mindre och får mer njutning.
 
Ta er tid.
 
 
 
 
 
 
Idag blev det gymmet, underbart väder sen kom dimman.
 
"Jag älskar arbete. Det fascinerar mig. Jag kan sitta i timtal och titta på det."-Jerome Klapka Jerome
 
Imorgon blir det löpning samt att jag måste skriva ihop lite snuskträning till en jobbekompis, han gav mig ledigt om jag lärde honom lite...
 
Kommer att bli klar imorgon. Titta in då
 
Ha en skön kväll!
 
 
 
Matbloggstoppen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: