traningslagret

Höstlöpning

Kategori: Allmänt

Det är grått ute, solen är inte uppe så länge.
Löven har fått vackra höstfärger.
Lite lerigt på marken när man ger sig in i parker och skogar.
Det är mysigt!
Sen är det inte fel att komma in i värmen och hoppa in i en het dusch.
 
 
Jag har som mål att springa tre pass.
Idag blev det ett tempopass med mycket backar i början.
 
 
 
 
Fem minuters uppvärmning, sen blev det två tio minuters rusher med vila mellan.
I klartextext 5 minuters uppvärmning, <10 minuters högintensitet> <5 minuters lågt tempo><10 minuters högintensitet> nervarvning och sen stretch.
 
 
Så kör hårt!
 
Sen är man värd en skön stund i soffan under en goo filt och något bra på TVn eller en bra bok, eller kanske ett glassigt magasin. Gärna med lite levande stearinljus. (Kör man riktigt stenhårt så kan man unna sig några lyxiga praliner på divanen.)
 
Underbara Frugan är på G, hon yogade med mig i lördags, sprang långt med mig i söndags. Hade vilodag i måndags. Samt körde yoga i går. Duktiga Underbara Frugan! Hon har anställt Handbollskillen som PT men det är jag som betalar honom per pass som han får iväg henne på...  
 
Imorgon tänkte jag köra gym.
 
Ha en sköön eftermiddag!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: