traningslagret

Leg day variant två

Kategori: Allmänt

Jag kör olika pass beroende på om jag tränar på förmiddagen eller eftermiddag/ kväll.
Tränar jag förmiddagen kör jag högreps, femton reps, på assistansövningarna och tränar på eftermiddagen/ kvällen så kör jag tungt, sex till åtta reps, på dem.
Så här är en variant på bendag, högreps:
 
Eftersom jag var sjuk och vilade förra veckan startar jag om programmet med vikterna för 5 3 1
 
Uppvärmning
 
Ben
Tunga knäböj 5 5 3 5 5 5 (enligt Wendels 5 3 1)
Raka ben marlyft 3x15 superset med knäböjningar stångfram 3x15 utan paus
Benspark 4x15 i superset med bencurl 4x15 utan paus
Utfall 4x15
Insida och utsida av benen i maskin i superset 4x15
utan paus
 
Mage
Ab roller eller varianter av det 4x15
Crunch i maskin 4x15
Träfällning i maskin uppifrån och nerifrån i superset 4x15
 
Vader
Stående vadpress 4x10
Sittande vadpress 4x20
 
stretching
 
 
 
Jag och Underbara Frugan blev tonårsgrabbsfria, inte helt oväntat.
Så vi gav oss iväg för att titta till kyrkogårdarna där våra nära och kära har sin sista viloplats.
Lille Mor vilar i havet så hennes ser jag dagligen.
Vi har bara varandra till låns. Inget är för evigt.
Så ta väl hand om varandra.
 
 
 
Lite Haloween i diskmaskinen..
Hoppas att förkylningen har gett sig nu.
Så man kan börja träna ordentligt igen.
 
HA en sköön dag!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: