traningslagret

Pannkaksfrukost

Kategori: Allmänt

Pannkakor har ett oförtjänt dåligt rykte.
Funkar i alla lägen som frukost eller brunch, samt som påfyllning som mellis.
 
Recept:
1 liter mjölk, efter smak, jag använder lättmjölk
6 dl mjöl, efter tycke och smak, jag kör 50/50 på vetemjöl och grovare saker
3 ägg
1 krm salt
samt smör eller flytande rapsolja för stekning
 
 
Det finns olika tekniker att vända en pankaka. Öva gärna på att kasta dem, men var beredd på ett visst svinn..
 
 
Istället för sylt så använder jag mig av osötade frysta bär som jag tinar. Hallon och blåbär är mina favoriter.
Vill man ha sött så lägg till en gnutta honung.
 
 
 
Favoriten är att ha lite fetare yoghurt till, typ grekisk, turkisk eller rysk.
 
 
Bon apetit!
 
En bra plump som är värd att presentera, från en av mina läsare:
"Uppladdningen bestod av underbar getost, valnötter med lite ringlad honung. 
Kvällens plump:
-men Du, ska vi inte ta och ringla lite honung på nötterna?!"
 
ha en skön dag!
 
 
Matbloggstoppen
© 2014 Microsoft Villkor Sekretess och cookies Utvecklare Svenska

Kommentarer


Kommentera inlägget här: