traningslagret

Vem är jag?

Kategori: Allmänt

Vi hade föräldramöte för Biffens handbollslaget som jag är en av tre fys-tränar för.
Kände kanske att det var lite uppslutning samt att jag kanske inte fick sagt vad jag kanske borde ha sagt.
 
Jag har inga formella utbildningar inom fysträning mer än att jag gått en grundkurs för fotbollstränare över en helg. Var fotbollstränare för Biffen samt en hel del av de killarna som jag är fystränare för idag i handbollslaget.
 
Alla andra kunskaper har jag fått genom att prova alla möjliga varianter av gymträning och pass samt ha provat massor av olika träningsformer.
Från Kettlebells och cross fit till yoga och Zumba, ShBam och Afrikansk dans.
Mina faktakunskaper kommer från enkla föreläsningar, böcker och nätet. Kunskaper som jag har omsatt på mig själv och försökt att dela med mig av.
 
Det jag lägger mest tid på är funktionell styrketräning, yoga och löpning. Jag vill vara stark, smidig och snabb.
 
2009 kom vi hem från en semester i Florida USA, då vägde jag inte så vackra runt 110kg på 188cm, idag väger jag runt 88kg.
 
För handbollskillarna gäller huvudtränarens ord som jag och mina fystränarkollegor kommer att omsätta, jag har frågat honom om vi kunde gå på ett pass boxning, mitt mål är att vi gör det nästa gång vi kör måndagsfys med mig. Då direkt efteråt. Handbollskillarsföräldrar har vetorätt mot detta, samt att vi inte kommer att boxas med varandra!
 
 
 
Ha en trevlig kväll!
 
Nej! jag tänker inte berätta för er grabbar vad jag bänkpressar, marklyfter, knäböjningar eller springer 10km.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: