traningslagret

Beachen 2015(?)

Kategori: Allmänt

Hur ska man förhålla sig till ett år när man går med vantar och mössa i juni?
 
Jag har i alla fall gjort ett beslut i att visa min totalt vita ben i shorts! Även om det någon gång får bli (tunn) mössa på, ibland även tunna handskar. Men är man kommen upp i min aktningsvärda ålder så har man ingen spröd gossekropp längre.
 
Men man får göra vad man kan för att se snygg ut i badbyxor
 
 
Inte trådlös mellan lur och huvudfånar
 
Jag lyckades få hälsporre i typ december 2014, det är en av de mest smärtsamma saker jag råkat ut för.
Har i skrivande stund äntligen börjat så smått att börja springa.
 
Tänker sakta trappa upp den träningen, samtidigt som jag drar ner på den andra träningen.
Målet är att börja springa ordentligt om en månad eller så.
Så länge får det bli korta rundor. 
 

Vecka & dag

Typ & tid

0 måndag

20 minuter distans

0 torsdag

20 minuter distans

1 måndag

5 min uppvärmning;12 min; 5 min nedvarvning

1 onsdag

5 min uppvärmning;6x2<2min>;5min nedvarvning

1 fredag

30 min distans

2 måndag

5 min uppvärmning;15 min; 5 min nedvarvning

2 onsdag

5 min uppvärmning;10,20,30x 15reps;5min nedvarvning

2 fredag

40 min distans

3 måndag

5 min uppvärmning;15 min; 5 min nedvarvning

3 onsdag

5 min uppvärmning;8x2<2min>;5min nedvarvning

3 fredag

30 min distans

4 måndag

5 min uppvärmning;10 min; 5 min nedvarvning

4 onsdag

5 min uppvärmning;4x2<2min>;5min nedvarvning

4 fredag

40 min distans

5 måndag

5 min uppvärmning;15 min; 5 min nedvarvning

5 onsdag

5 min uppvärmning10,20,30x 15reps;5min nedvarvning

5 fredag

30 min distans

6 måndag

5 min uppvärmning;15 min; 5 min nedvarvning

6 onsdag

5 min uppvärmning;6x2<2min>;5min nedvarvning

6 fredag

45 min distans

7 måndag

5 min uppvärmning;2x8min<5min>; 5 min nedvarvning

7 onsdag

5 min uppvärmning;6x2<2min>2x1 min ;5min nedvarvning

7 fredag

30 min distans

8 måndag

5 min uppvärmning;2x10 min<5min>; 5 min nedvarvning

8 onsdag

5 min uppvärmning;6x2<2min>+4x1 min<2min>;5min nedvarvning

8 fredag

45 min distans

9 måndag

5 min uppvärmning;15 min; 5 min nedvarvning

9 onsdag

5 min uppvärmning;10,20,30x 15reps;5min nedvarvning

9 fredag

40 min distans

 
 
Vi får se om foten håller.
Vad jag har gjort för att läka hälsporren:
Byt löparskor och skaffat inlägg med hjälp av proffsig personal på en av de större svenska sportaffärskedjorna
Går aldrig barfota! Köpte ett par moderiktiga Birkenstocken-sandeler.. dyra men värda priset, som jag använder inomhus.
Använder aldrig skor som går att vrida utan motstånd.
Har bättre inlägg i mina säkerhetsskor/arbetsskor, inlägg som jag byter ofta
Masserar hålfoten med en golfboll
Stretchar foten varje morgon innan jag går ur sängen
Tränar vaderna och stretchar dem efter hand
 
Ha en skööön dag!
Hoppas på en sommar snart, nära dig!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: