traningslagret

Sju- Träna på morgonen

Kategori: Allmänt

Att träna på en gång på morgonen!?

En del säger att det är bäst innan man har ätit frukost för att man bränner mest fett då,

andra påstår att det bränner för mycket muskler och att man har dåligt med energi för att träna innan frukosten.

Jag har läst och kollat runt, samt provat mig själv:

Om man ska promenera eller göra nåt annat som är lågintensivt som inte är något som håller på i timmar så funkar det.

 

I tidningen "Runners World" sommarnummer så tycker de att det är ok att springa på fastande mage,  o m man trivs med det! Jag provade först att springa med tom mage, funkade inte för mig, jag vill gärna ha lite i magen, typ en halv banan och en deciliter yoghurt. Springa och sen äta min favoritfrukost.

 

Ska jag träna styrketräning så är kroppen låg på kolhydrator och blodet är fyllt med blodfetter, explosiv träning som styrketräning är funkar för mig dåligt utan frukost.

 

Så en bra frukost och sen träna funkar alldelse utmärkt för mig. Kan gå från frukostbordet till uppvärmningen på gymmet på drygt en halvtimme.

 

 

Undersökningar visar också att de som kör sin träning på morgon som rutin har i högre grad rutin på träningen än de som lovar sig att träna efter jobb.

 

 

Idag blir det löpning vid 14 tiden, det är ca en timme efter min frukost, jobbat natt.

 

 

 

Kommentarer

  • Marie säger:

    räcker det som start att promenera 30 min/dag? och när ska man öka? behöver en strategi, planering.

    kan du hjälpa?

    2009-08-30 | 21:30:49

Kommentera inlägget här: