traningslagret

Tre- Ät inte på kvällen

Kategori: Allmänt

Ingen påstår att man ska gå och lägga sig utsvulten, men lite sug är inte farligt.

De första hungerkänslorna signalerar att bränslet är inne på reservtanken. Det innebär att den energi du gör av med under sömnen tas från fettdepåerna, de slöa bränsledepåerna.

Vår ämnesomsättning och matsmältning sänks markant under natten, inte bra för oss som sover dag.

Det du äter sent på kvällen blir liggande i magen och stör din sömn och din förbränning.

 

Så ät när du är hungrig men tänk på när och vad!
Det du äter på kvällen är det du tränar på morgonen efter! 

 

Körde Spinning 60min i en lokal utan Air Condition, jag har f*n aldrig varit såå dyngsur som efter detta, tur så hade jag en handduk och en extra tröja till Core 30 min som jag kör direkt efter.

idag är det vila, imorron löpning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: