traningslagret

Vila, Stretch & Yoga

Kategori: Allmänt

Känner mig lite orkeslös för tillfället, var hemma från jobbet för några veckor sedan och har inte känt mig riktigt i den formen som jag var i i höstas...

 

Så då får man vara rädd om sig själv och vila, även om det är svårt att inte få dåligt samvete. Men det viktigaste är skidsemester i januari! Jag ska vara frisk, fräsch i kroppen och utvilad. Så jag kan köra skidor som en "tok".

Jag längtar verkligen efter att få prova skidåkning och kanske till och med snowboard.

Det lustiga var att jag snacka just om träning med L när jag var ute och promenerade i parken, konstaterade att jag nog aldrig har varit så "genomtränad" som jag är nu, har fått styrkan från styrketräning, kondis och uthållighet från löpning och spinning. Dessutom tycker jag mer än någonsin om att prova nya saker.

 

Ska försöka spela badminton med familjen på söndag, bara för att det är kul. Annars ska jag försöka gå på poweryoga ett tag framöver.

 

Yoga och stretching, jag har konstaterat att även om jag tycker att att jag funkar bättre nu någonsin tidigare, förutom att jag är inne i en formsvacka just för stunden. Så har jag lite ställen i kroppen som jag tycker borde fungera bättre; baksidan av låren och baken...

De muskelgrupperna känns som de är på tok för korta och stela, vilket göra att jag inte kan prestera lika bra som jag vill i till exempel löpning, spinning och badminton.

 

Poweryogan är grym här, skapar ett lugn och en harmoni i kroppen samt får mig att hitta de ställena och de ställningarna som jag behöver jobba på.

Fick tipset av en kompis som jag bollar en del träningsidéer med att jag borde stretcha mer så jag slipper av att lida av min konstanta träningsvärk i visa delar av kroppen.

 

Så Vila, Värme och stretch är veckans mål.

 

Må bra och träna hårt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: