traningslagret

Att vara motiverad

Kategori: Allmänt

Idag blev det tunga styrkelyft på styrketräningen, det är sista veckan på detta programmet.

Så jag toppar, det känns bra. Nästa vecka så är det "vilovecka" mer cardiopass.

 

Att hålla igång:

Jag tar varje ursäkt för att röra på mig och skippa bilen. Hellre cykeln än bilen.

Spontanmotionera så ofta du kan, exempel en skön promenad till affären när man bara ska småhandla. Gör det till en vana.

 

När det gäller de rena träningspassen så passa på att skapa positiva saker efter träningen, jag tar gärna en fika efter träningen. Först tar jag en Gainomax och en frukt, det ger än mer positiv bild.

Det är en av de få gångerna kroppen verkligen behöver raffinerat socker så är det efter träningen, men undvik fett.

 

Socker och proteiner är bäst direkt efteråt, men även koffein, kaffe är faktiskt att föredra.

 

Träna hårt, mina knä har börjat göra sig påminda.... får ta det lite lugnt med löpandet...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: