traningslagret

Kladdkaka, lite med ekologisk(?)

Kategori: Allmänt

Kladdkaka, lite mer ekologisk och nyttig.

Jag har omarbetat grundreceptet lite åt det ekologiska och nyttiga hållet (?)

 

1½ dl siktat Dinkelmjöl

1½ dl rårörsocker

1½ dl muscovadosocker, som måste slåss sönder ordentligt i t ex en matberedare med knivar

4 msk (60ml) kakao
1½ tsk vaniljsocker
125g smält margarin
2 ägg



Blanda alla torra ingredienser

Tillsätt smält margarin, rör om.

Tillsätt äggen rör till en kladdig jämn smet



Häll i en smord & brödad form, ca 20 cm.

Grädda i 150 grader C mitten i ugnen i 30 minuter

 

Toppas vi servering med florsocker genom sil, serveras rumstempererad med grädde.




(dubbel sats ca 40-45 cm i en 25 cm form)

 

 

Mmmm, löpning går framåt, var ute igår och sprang efter mitt schema, det var distanslöpning 40 minuter.

 

-Kom hem efter ett 12 timmars jobbepass, åt middagen och laddade om för att springa.

Det var tungt i början och jag målade upp hur jag var tvingad att springa xx minuter till, f*n jag är inte ens halv-vägs.. osv..

Men plötsligt släppte allt det, jag såg hur vackert vädret var, såg hur solens sista strålar färgade himlen gyllengul, vinden var behaglig. Det stämde! Allt stämde...

När jag kom hem klippte min fru till mig... HAHA, hon fixade min korta frisyr så att den inte likna en pälsmössa längre, duschade och la mig å snacka med frugan samt med en bra bok.

Somnade nästan bums, var nöjd.

Men jag har å n g e s t inför Springtime... tänk om jag inte fixar det!?

 

Baka gott & träna hårt!

Kommentarer

  • Karin Glisell säger:

    Hmm intressant...hur löper man på distans?;)

    2010-04-20 | 18:19:31
  • Håkan säger:

    Hi!

    är det en svenska grej!?

    eller är det en träningsfråga?!



    Om man löper distans enligt detta program som jag kör efter så är tanken "Håll ett jämnt tempo som får pulsen att öka, men som känns behagligt."



    Svar nog?

    2010-04-21 | 14:00:10
  • tony säger:

    springtime på lördag...det går inte att backa nu..s..

    tips: utvilade ben..utvilad kropp...ingen..INGEN kolhydratchock eller så...

    spring på nötter o russin...kanske en liiiten chockladbit i magen...lycka till , så ses vi kanske där..

    2010-05-06 | 21:28:53

Kommentera inlägget här: