traningslagret

Kladdkaka, grundrecept

Kategori: Allmänt

Jag är en kladdkaksfantast, jag tränar för att hålla mig i hyfsad form.

Har provat lite olika varianter på kladdkakor, men vi går ut lugnt, vi tar grundreceptet:

1½ dl Vetemjöl

3dl socker

4 msk (60ml) kakao

1½ tsk vaniljsocker

125g smält margarin

2 ägg

 

Blanda alla torra ingredenser

Tillsätt smält margarin rör om.

tillsätt äggen rör till en kladdig jämn smet

 

Häll i en smord & brödad form, ca 20cm.

Grädda i 150grader C mitten i ugnen i 30minuter

 

(dubbel sats ca 40-45cm i en 25cm form)

 

UJUJ!!!

Det är bara en dry månad kvar till Springtime.

Missade ett par löp-pass i veckan. I måndags hade jag tänkt att springa, men efter 12h på jobb & komma hem, äta middag och sen vänta på att det ska sjunka undan.

Då tyckte A, E & L att jag skulle softa ner hos dem i soffan....

I onsdags kom jag hem tyckte E att jag skulle hjälpa honom med hans nyinköpta studsmatta, sen blev klockan sent och både han och jag var trötta och nerkylda. Skönt att softa i soffan.

 

Denna veckan har jag planerat in några löp-pass och spinningpass, de m å s t e genomföras...

 

Kör hårt motverka vårdepressionen ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: