traningslagret

Lust för livet

Kategori: Allmänt

Enligt min äldsta son, snart fjorton, hade John Lennon på frågan "vad ska du bli när du blir stor?" svarat "Lycklig!"
Hans lärare tyckte inte att han fattade nånting, medans John tyckte att de inte fattade ett dugg vad livet handlade. Sonen är en tänkare, det finns många tänvärda saker som han sticker in med. Jag lära mig lyssna på honom.

 

När mina båda söner satt framför dator och skapade en massa accounts för några spel kom frågan upp bland många. "Vad ville du bli som ung när du blev vuxen?" 
De berättade under stoj och stim samt högljudt skratt: "Vi svarade:" Tystnad "Pedofil!" Sen bröt skrattet ut igen. Sunt att skämta om den värsta skräcken som finns hos en förälder? 

 

Vi skulle leta stövlar till den yngste sonen, tre affärer tog det innan vi hittade vanliga seglarstövlar

Jag jobbar ihopa med yngsta sonen tränare, han är sommarvikare hos oss. Han sa till mig att jag inte skulle låta sonen falla in i lathet. Vilken son undrade jag då, den som spenderade en vecka på gymnastikläger var hemma en knapp vecka för att sen åka till Kalles Kaviar Cup i Smögen, var hemma en knapp vecka igen och sen åkte en knapp vecka på sommarkollo? Den sonen? Jag hoppas att han kan vara hemma en hel vecka och sova i sin egen säng.

 

Min egen träning ligger lite på is för tillfället. Har precis kört klart sex veckor styrketräning för att öka muskelvolymen, fyra setare med åtta repare. Ingen löpningen på en hel vecka. Ska börja om på måndag med löpningen och vila från styrketräningen en vecka.

 

Lev väl!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: