traningslagret

Midsommardag

Kategori: Allmänt

Idag var jag inte ens bakis, jag drack ingentinting igår för jag föredrar att sova i min egen säng framför att sova i halvfull och bli mygg och knottmat. Jag hade som plan idag att ta en vilodag idag, tänkte trimma häcken runt huset idag. Men det var full storm ute idag, så jag bestämde mig för att rensa mitt arbetsrummet, det tog en bra stund, men det blev rätt tomt. Konstaterade att jag har samlat på sladdar av olika slag, tog hjälp av äldsta sonen att rensa bland ena hälften, den delen som mest är kamera- och mobiltelefonssladdar.

 

 

Var tog ringarna vägen?

Vi tog en lång promenad idag,härligt!

 

Trenden bland diet och kost är just nu att vi ska äta mycket antioxidander för att skydda oss från de fria radikalerna, antioxidanderna håller oss friska och fräscha, de skyddar för tidigt åldrande av huden, demenssjukdomar, hjärt- och kärlsjukdomar samt inflammationer.

Var hittar man dem? Frukt och färska bär, funkar med frysta med, grönsaker, frön, nötter, bönor och kälväxter. Det är bäst att äta dem från maten än att ta dem som kosttillskott. Att äta bär, frukt och grönt som är moget nu, att variera med färgerna under dagen. Röda bär till frukosten, gröna grönsaker till frukost. Ju kraftigare färg desto bättre. Exempel blåbär och tomater. Jordgubbar som är mogna och fantastiskt goda är kanon. Svarta och röda vinbär är på gång, mums.

Imorgon har jag som plan att börja klippa häcken och springa en distanspassrunda. Over and out! ha en underbar kväll Space Cowboys

Kommentarer


Kommentera inlägget här: