traningslagret

Träna effektivt?

Kategori: Allmänt

Träna effektivt, det är väldigt individuellt. Men jag är av åsikten att som glad amatör så bör man nog inte träna mer än ett pass om dagen, då inte direkt efter varandra.

 

Två passom dagen har jag själv också kört, men fick tipset att det inte var så bra, mår mycket bättre och gör bättre framsteg sedan jag sluta med det

 

En länk jag fick av min favorit svåger, som handlar om stenåldersträning, lite som jag hade tänkt mig med min Stokastisk träning: Primal Blueprint Fitness eBook

 

Kladdkaka, en anledning att träna:

 

Mat

Är cirka 80% av vikten, man tränar kanske mellan 3-12 timmar i veckan och man äter minst tre gånger om dagen. Det bästa för kroppen är att äta var tredje timme, små nyttiga mål mat. Med fokus på de tre huvudmålen, frukost, lunch och middag samt att man fyller på efter träningen.

 

Nu är det snart helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: