traningslagret

Åttiotalet tillbaka? Otrendigt på gym

Kategori: Allmänt

Efter ha satsat all min energi på att slutföra träning inför Göteborgsvarvet, efter en höst, vinter och vår full med förkylningar och bihåleinflammationer, så var det dags att trappa upp träningen från två till tre löp-pass i veckan till först en veckas vila efter Göteborgsvarvet, 02:21:27 mot förra årets 2.15.21.

 

Sen var det att dra igång egen, två löptillfällen, två gympass och ett yogapass. Rullande på tre pass löpning; kortintervaller, långintervaller och distanser.

 

Idag var det blev det kortintervaller; 5x2 minuter <2minuter vila>, jag lyssnar på kroppen, inte ta ut mig 120 %, det räcker med 100 %.

 

 

 

 

Förra veckan var jag på det gym som jag började träna på under åttiotalet, tiden har stått stilla. Samma ägare, trender har kommit och gått, men maskiner, vikter, skivstänger och hantlar är pålitligt de samma.

 

 

 

Den trenden som jag själv har hackat på, funktionell träning funkade alldeles utmärkt att träna där. Det kom fram en yngre snubbe och började snacka med mig om funktionell träning efter ha prisat mina utfall. Skönt ställe, denna vecka ska jag prova ett helt nybyggt gym med paddelbanor och pass...

 

Nu kör vi så det ryker! <3

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: