traningslagret

Cross fit och Water Combat

Kategori: Allmänt

Idag hade jag och frugan bestämt att sova tills vi vakna och ta ett pass efter vad som fanns på schemat, vi är inga sjusovare längre så vi räknade att ta ett pass runt tio-elva

 

Frugan tyckte att Indoor Walking var ett bra sätt att köra hårt och jag vill som vanligt prova på nåt nytt; Cross Fit har jag aldrig provat innan. Så det fick det bli för mig

 

Men först fick det bli långfrukost, cykla iväg och köpte nybakade bullar och svenska jordgubbar, bullarna med ägg till frukost, med egenpressad apelsinjuice och tea

 

 

Jordgubbarna med yoghurt, vattenmelon och kaffe till lunch. Tog en banan direkt efter träningen och ett glas Dark O´boy med minimjölk innan duschen

 

 

 

 

Passet var grymt roligt, det kan jag gärna köra massor med flera gånger! Lite som en lagsport, saknat lite känslan av lagsport sen jag slutade med vattenpolo, ett av mina mindre seriösa karriärer, men ändå. Lagsport är ändå annorlunda än att träna själv!

 

Min tonåriga son satt och tittade på det digra schemat över gymmets pass och frågade vad en del av grejorna var för någonting. Han har själv tränat lite Spinning, Body Combat osv. Frågan kom när han hittade Water Combat; vi enades om att det skulle vara hur kul som helst att komma dit med Jättestora vattenpistoler/gevär och vilja vara med på Vattenkrig. En vettig träningsform tyckte tonårsgrabben!
Idag var det lite av Watersports över Cross Fit'en, det började regna en bit in i passet och sen höll regn i sig, bara att jobba hårdare och hålla sig varm

 

Ha det gott! Imorgon är en ny vecka, den börjar med tempolöpning innan frukost!

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: