traningslagret

Entusiaster

Kategori: Allmänt

Jag kanske går lite väl långt under bältet i dag....
Min kära sommarkille är nittion år, en ålder där ingenting är omöjligt och äger världen, ganska härligt när man är så synisk och luttrad som jag.
Han skulle träffa sin tjejkompis efter jobb häromdagen, vi undrade självklart om det var hans blivande flickvän
-Näää, det är bara kompis! 
-K kompis!? 
Han letade plötsligt efter en anledning att byta samtalsämne. Vi andra fnissade lite skadeglatt. 
Men killen är aldrig mållös!
Så jag fick tillbaka om att var gift och att jag fick.
 
Tja tyckte jag, vi kan byta; du åker hem till mig och tar min fru med storm. "Det du inte har i erfarenhet kan du ju uppväga med entusiasm.
Dessutom har han uttryckt att min fru är snygg.
-Skulle min kompis få en riktig man då? Fick jag som svar.
-Sliter så lite
Sen fortsatte det i den stilen tills det var dags att lämna omklädningsrummet för att stämpla ut för kvällen
Inte sommarkille
 
Midsommar är över och nästan glömt, snackade med en nätpolare som hade festat till ordentligt, de hade haft underbart väder, badat, dansat, ätit och druckit, badat tunna... tills solen gick upp.
En annan hade fått världens adrenalinkick av att, nykter, kör sin kusins Chevrolet Corvette.
 
Man borde ge järnet oftare!
 
Inte en sommarkille heller
 
Den förstnämnde har ett väldigt bra motto: Att hitta en guldstund varje dag, om så bara fem minuter, ett ögonblick eller allra helst, tid som får en att må bra. Samt att sätta sitt rätta värde på det!
Igår skulle vi stuckit ut och sprungit, jag och frugan. Det regnade småspik och var rena monsunregnet, så det blev stora köpcentrumet istället. Fick shoppat loss lite.
Fick köpt present till frugan, en köksassistent
 
Gick ni på den lätta!
 
Snart onsdag! Gym i morgon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: