traningslagret

Manligt

Kategori: Allmänt

förra festen saknades det lite prylar för att plocka bort värdens spinkar.

-Det har ju blivit inflammerat! Sa en av kvinnor, lite stärkt av alkohol skulle hon operera bort spinken från fingret

 

Man konstaterade att det inte fanns någon nål i stugan, ingen ordentlig pincett heller

 

Vem la staffetpinnen i min väska?

 

Handväskan brukar bli lite av någonting man skämtar om

-Är det manligt med handväska? Brukar det låta

Jag tar det rätt soft, brukar replikera att det är en manväska, inte en handväska

Dessutom börja jag använda den för att jag fick ont i ryggen av att sitta på plånboken

 

Jag har mycket märkliga saker i den, bland annat ett syskrin som kommer från någon känd hotellkedja

Färdigträdda nålar med trådar i olika färg. Rosa, var extra roligt

Samt pincett, så spinken blev utopererad 

Min fru undrade om hon fick titta i den någon gång, ska bara tömma den på en massa annat konstigt....

Den är nog mer en medicinväska än en manväska, det är mest sådana i den; plåster, smärtstillande, mygg, tigerbalsam med mera

 

Snyggt i köket är det sällan, men händer

 

Frugan har bakat surdegsbröd i snart två år från och till, hon har snackat om det för dem på sitt jobb, men aldrig bjudit på dem när det har varit hennes köksvecka och frukostfredag. Imorgon ska det vara premiär. Det luriga med den typ av bröd är att de aldrig blir likadana, det finns ingen inbyggd ingenjörskonst som gör att det blir samma varje gång, så lycka till!

Dessutom har vi varit ute och sprungit idag igen, det har verkligen blivit till en God Vana! Kul att det funkar, dessutom cyklar hon några gånger i veckan till jobb, vilket är cirka åtta km enkel väg. 

 

Imorgon blir det gym efter jobb, gott mos!

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: