traningslagret

Smärta

Kategori: Allmänt

"Pain is weakness leaving the body"  
Frugans jobbekompis har fått en sådan där medelålderskris som jag har fått en smärre släng av, hon har kört Vasaloppet, cyklat Vättern runt och ska ställa upp i Vansbrosimmet.. Väldigt grym och väldigt vältränad
Denna kvinna kom staplande till jobb häromdagen, frugan undrade vad hon hade hittat på och fick till svar:
"Cross Fit"
 
Någon som vill bolla?

Hon hade provat Cross fit, som jag hade provat någon vecka innan, grymt och grymt roligt. Snacka om att man får träningsvärk och att det är effektivt. Frugans jobbekompis undrade om jag inte hade fått träningsvärk efter mitt pass? Visst hade jag det, men jag anser att: "Smärtan är svaghet som lämnar kroppen".
 
Jag har konstant träningsvärk, alltid någonstans. Det finns smärtstillande i absoluta värsta fall.
Stretcha gör jag alltifrån tio minuter till tjugominuter- en halvtimme efter ett pass beroende på vad jag har tränat. Även om det inte finns några vetenskapliga bevis för att man får mindre träningsvärk av att stretcha. Är det då bortkastad tid att göra det? Knappast, man blir smidig och minskar skaderisken.
 
 
Vuxenleksaker
 
Idag kände jag att jag inte hade lust att träna, jag brunchade med äldsta sonen och chillade i soffan med en bra bok. Plötsligt blev det fem minuter på stora visaren. Skönt att ta en powernapp.
Flyttade ut i trädgården lagom till fikat, där solen plötsligt hade dykt upp och torkade bort det regnblöta. Skönt att sjunka ner i en solstol med boken.
 
Frugan och jag bestämde oss för att ta en vilodag, imorgon åker vi till Småland för att träffa några Lumparpolare, en sommartradition sen 2000 och en tradition från typ sent åttiotal, vi har numera fått familjer och lugnat ner festandet.
 
Söndag ska jag och frugan ut och springa!
 
Så länge: Ha det gott!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: