traningslagret

Ska väck!

Kategori: Allmänt

Kosten!
 
Jag berättade för min jobbekompis att jag hade skrivit om honom i min blogg, hans kommentar var:
"Jag är inte tjugofem!"
Sen ville jag ha en bild på hans gravidmage:
 
Jag hade tänkt mig lite hud, men det ville han inte ge mig.
Hans kommentar om sin mage var "Den ska väck!"
 
Det är rätt! Inget är farligare för hjärtat än bukfetma!
 
Jag själv är drygt mer än tjugofem, vi snackade om det på jobb. Vi som är gamla nog kommer ihåg den första Pizzerian i stan, Pinocchio, pizzorna då var inte större än att de knappt fyllde en vanlig tallrik.
Stora pizzor och gigantiska portioner här blivit försäljningsargument, det är inte maten i sig som är det dyraste inom resturangbranschen, speciellt inte om man snålar in på bra råvaror.
Vi äter oss mätta, sen fortsätter vi bara för att det finns mer. Speciellt män har den attityden, vi äter TJUGOFEM procent mer mat på en buffe än på vanlig a la cart meny.
En av de sju dödssynderna, fruseri!
 
Maten är 80% av vår vikt, vi äter mellan två till sex-sju gånger om dagen beroende på hur vi är funtade.
Personligen lägger jag upp det som så; huvudmålen, frukost, lunch och middag, samt två tre mellisar.
 
Bättre kost innebär inga större förändringar, ät en portion, tallriksmodellen, 1/4 kolhydrater (pasta, potatis,ris...) 1/4 protenier och en 1/2 grönsaker
Grönsakerna ska man tänka mycket utanför ramarna, ät bönor, tomater, morötter som mättar! Fyll på med rödlök, salladslök, färsk ingefära med mera, gör den mer aptitlig!
 
Äta långsamt! 
Njut av maten, känn smakerna, leta efter smaker och dofter! Är inte råvarorna bra nog så får du unna dig bättre råvaror. Mat ska vara GOTT! 
Inget man öppnar foderluckan för att skyffla in!
 
Ät och njuuuut, det ska helst vara "Sex On a Plate!"
 
 
Idag blev det morgonyoga, direkt innan frukost, ingen promenad ännu, tar det ikväll, imorgon är planen gympoweryoga.
 
Nära släktingen mår bra(?) bättre än på länge, jag håller på att söka Närståendepenning för att kunna vara mer behjälplig.
 
Så länge! Ha en sköööön Freeedaaaaaag!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: